tirsdag den 19. oktober 2010

Jeg vil gerne have et nyt job...

...det har jeg efterhånden villet længe. Egentlig har jeg allerede et rigtig godt et af slagsen. Jeg arbejder i en kommunikationsafdeling på en stor arbejdsplads. Der er masser af ansvar. Det ser rigtig pænt ud på mit CV. Det betaler godt. Det er studierelevant. Der er flekstid. Kantinen er fabelagtig. Der er morgenmad om fredagen. Der er søde og kompetente kolleger.  

Alligevel er jeg sommetider ved at ruste indvendigt, når jeg tænker på, at jeg skal på arbejde. Jeg har været ansat i fire år nu. Jeg kender rutinen. Sidder fast i maskinen. Og mens jeg sidder der og keder mig ihjel, gisper jeg af angst over, at jeg ikke har rykket mig ud af flækken. Har jeg da overhovedet ingen ambitioner?

Jeg har skam gjort en masse forarbejde med hensyn til at finde det der nye job. Jeg har networket. Talt med folk inden for den branche, jeg gerne vil ind i. Jeg er blevet coachet. Har taget personlighedstests. Har nørklet rundt med diverse kreative cv’er og lister over kompetencer.  

Jeg er klar til at blive fyret af. Alligevel sidder jeg og surfer på Facebook og piller næse over en bitter kop kaffe på kontoret.

Og hvordan kan det så være? Jo, mission nyt job har forvandlet sig til en atomsky af eksistentielle spørgsmål: Hvad er jeg god til? Hvad brænder jeg egentlig for? Hvordan sælger jeg mig selv? Hvordan skiller jeg mig ud fra mængden? Hvorfor er netop jeg så speciel? – Jeg er da overhovedet ikke speciel! Hvad er det præcist for et job jeg vil have? Hvad er min drøm? Min vision?!

Og sådan nogle spørgsmål kan altså trække ret meget mod ud af en ung dame. Ja, faktisk kan de være decideret udpinende.

Det er lidt ærgerligt, for egentlig er det jo et rigtig spændende mission, jeg er på. Jeg skal bare turde at trykke på aftrækkeren. Og jeg er ved at være klar. Faktisk er jeg er snart ligeglad med, om rouletten er russisk. Bare jeg rykker. Det skal den her blog hjælpe mig med. Den skal være affyringsrampe for min mission.

Her kan du læse om de svar jeg finder, de struber jeg bider i, og de erfaringer og overvejelser jeg gør mig på vej i mål.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar